Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná švédská dramatická tvorba z pera ženských autorek: Sara Stridsberg
Sladkovská, Tereza ; Hartlová, Dagmar (vedoucí práce) ; Humpál, Martin (oponent)
Práce se v úvodu zabývá politizací švédské literatury od 60. let 20. století se zaměřením na proud feministické literatury psané ženskými autorkami. Sleduje tento proud až do současnosti a velký důraz klade na dramatickou tvorbu a divadelní kulturu. V druhé části rozebírá tři dramata jedné z významných současných autorek Sary Stridsberg. Práce také stanoví obecnou definici feministického umění podle švédské teoretičky genderu Tiiny Rosenberg.
Dramatická tvorba Niny Sadur
Dvořáková, Iva ; Ulbrechtová, Helena (vedoucí práce) ; Ryčlová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dramatickou tvorbou ruské spisovatelky a autorky divadelních i rozhlasových her Niny Sadur, jejíž tvorba spadá do období od poloviny 80. let do současnosti. Práce si klade za cíl představit základní rysy její poetiky, a to především prostřednictvím interpretací dvou vybraných her - Morokob a Milenkij, ryženkij. První hru je možné nazvat metafyzickým dramatem, v analýze je věnována pozornost dvěma propojeným rovinám a . Hra Milenkij, ryženkij vznikla převedením již existujícího syžetu (Niny Sadur) z povídkové formy do formy rozhlasové hry. Práce si všímá významových změn, ke kterým transformací žánru dochází. Dále věnuje pozornost kritické diskuzi, která byla r. 2003 opublikována pod názvem Who Is the Cute Little Redhead a zabývá se možnými významovými rovinami povídky/rozhlasové hry. Kromě analýz dvou konkrétních her bakalářská práce shrnuje dostupnou sekundární literaturu a vymezuje těžiště zájmu badatelů. V práci jsou uvedeny základní životopisné údaje Niny Sadur, chronologický výčet jejích děl, je zde zmíněna problematika se zařazením autorky do některého z literárních proudů objevujících se v Rusku od konce 70. let.
Národní identita v současné české dramatice
Bábková, Markéta ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce "Národní identita v současném českém dramatu" je analyzovat některé vybrané aspekty současné české národní identity, které se objevují v odborných antropologických a literárněvědných pracích, na příkladech textů Davida Drábka a Miroslava Bambuška. První část práce se zabývá některými základními kategoriemi konstituujícími českou národní identitu z historicko-sociologického hlediska. V druhé části jsou zvoleny rysy české identity, které jsou analyzovány v souvislosti s texty obou autorů. Následuje shrnutí těchto jevů a charakteristika dramatiky obou autorů v souvislosti s tématem diplomové práce.
Dramaturgický a inscenační profil Činohry Jihočeského divadla v letech 2006 - 2013
Hrádková, Šárka ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích je důležitou kulturní institucí již od konce první světové války. Navzdory různým peripetiím je stále jedinou profesionální mnohasouborovou divadelní scénou v Jihočeském kraji. Díky vedení divadelního ředitele Jiřího Šestáka se zde od roku 2004 do současnosti výrazně umělecky rozvíjela opera a opereta, balet, činohra i divadelní tvorba pro děti a mládež. Soubor činohry začal v roce 2006 s novým uměleckým vedením Martina Glasera pracovat na jasné dramaturgické i inscenační linii. Martin Glaser se spolu s dramaturgyní Olgou Šubrtovou zaměřil na současné světové i domácí drama, často uváděné v české premiéře, a na spolupráci s významnými osobnostmi české divadelní scény. Přímo pro soubor činohry vznikly za Glaserova vedení působivé inscenační texty i samotné inscenace a podařilo se navázat pravidelný kontakt s význačnými českými divadelními režiséry. Činohra Jihočeského divadla se pod vedením Martina Glasera stala uznávanou, definovatelnou a současnou.
Maja, Porcie a Hester - hrdinky trilogie Mariny Carr - jejich irská identita na pozadí antických tragédií
Bližňáková, Magdalena ; Kupcová, Helena (vedoucí práce) ; Sládek, Miloš (oponent)
Cílem bakalářské práce je charakteristika hlavních představitelek trilogie současné irské dramatičky Mariny Carr - Hester z hry U Kočičí bažiny, Maji a Porcie Coughlanové ze stejnojmenných dramat. Vyprofilovala jsem je na základě jejich genderové i národnostní identity a zasadila je do vztahu k představitelkám z řeckých antických tragédií. V potaz bylo bráno prostředí, z nichž hrdinky pochází stejně jako role mýtu a folkloru. V neposlední řadě jsem poukázala na místo Mariny Carr v kontextu moderního irského dramatu a vystihla poetiku její dramatické tvorby.
Současná švédská dramatická tvorba z pera ženských autorek: Sara Stridsberg
Sladkovská, Tereza ; Hartlová, Dagmar (vedoucí práce) ; Humpál, Martin (oponent)
Práce se v úvodu zabývá politizací švédské literatury od 60. let 20. století se zaměřením na proud feministické literatury psané ženskými autorkami. Sleduje tento proud až do současnosti a velký důraz klade na dramatickou tvorbu a divadelní kulturu. V druhé části rozebírá tři dramata jedné z významných současných autorek Sary Stridsberg. Práce také stanoví obecnou definici feministického umění podle švédské teoretičky genderu Tiiny Rosenberg.
Národní identita v současné české dramatice
Bábková, Markéta ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce "Národní identita v současném českém dramatu" je analyzovat některé vybrané aspekty současné české národní identity, které se objevují v odborných antropologických a literárněvědných pracích, na příkladech textů Davida Drábka a Miroslava Bambuška. První část práce se zabývá některými základními kategoriemi konstituujícími českou národní identitu z historicko-sociologického hlediska. V druhé části jsou zvoleny rysy české identity, které jsou analyzovány v souvislosti s texty obou autorů. Následuje shrnutí těchto jevů a charakteristika dramatiky obou autorů v souvislosti s tématem diplomové práce.
Téma rodiny v českém dramatu posledních dvaceti let
Rychlá, Eliška ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Jungmannová, Lenka (oponent)
AABBSSTTRRAAKKTT TTaattoo ddiipplloommoovváá pprrááccee rreefflleekkttuujjee nnoovvooddoobbéé rrooddiinnnnéé ddrraammaa.. SSttrruuččnněě nnaassttiiňňuujjee ssiittuuaaccii ddrraammaattuu aa ddiivvaaddllaa ppoo lliissttooppaadduu 11998899,, zzaabbýývváá ssee vvýývvoojjeemm ččeesskkééhhoo rrooddiinnnnééhhoo ddrraammaattuu aa ppřřiinnááššíí vvššeeoobbeeccnnéé ppoovvěěddoommíí oo eevvrrooppsskkéémm kkoonntteexxttuu.. JJeejjíímm hhllaavvnníímm ccíílleemm jjee ppřřeeddssttaavviitt ssoouuččaassnnéé ddrraammaattiicckkéé tteexxttyy,, jjeežž ssee rrooddiinnnnéé tteemmaattiikkyy ddoottýýkkaajjíí.. PPoommooccíí jjeejjiicchh aannaallýýzz ddoossppíívváá kk oobbeeccnnýýmm zzáávvěěrrůůmm aa kkaatteeggoorriiíímm,, aa ssnnaažžíí ssee ttaakk ppoossttiihhnnoouutt ssppeecciiffiikkaa ttoohhoottoo ddrruuhhuu ddrraammaattuu.. SSoouuččáássttíí pprrááccee jjee ttaakkéé sseezznnaamm iinnsscceennaaččnníícchh pprroovveeddeenníí zzmmíínněěnnýýcchh hheerr,, kktteerrýý tteexxttyy zzaařřaazzuujjee ddoo ššiirrššííhhoo kkoonntteexxttuu aa mmáá zzaa ccííll ppoouukkáázzaatt nnaa ttoo,, jjaakkéé mmííssttoo ssoouuččaassnnéé ččeesskkéé rrooddiinnnnéé ddrraammaa vv ddiivvaaddllee zzaauujjíímmáá..
Dramatická tvorba Niny Sadur
Dvořáková, Iva ; Ulbrechtová, Helena (vedoucí práce) ; Ryčlová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dramatickou tvorbou ruské spisovatelky a autorky divadelních i rozhlasových her Niny Sadur, jejíž tvorba spadá do období od poloviny 80. let do současnosti. Práce si klade za cíl představit základní rysy její poetiky, a to především prostřednictvím interpretací dvou vybraných her - Morokob a Milenkij, ryženkij. První hru je možné nazvat metafyzickým dramatem, v analýze je věnována pozornost dvěma propojeným rovinám a . Hra Milenkij, ryženkij vznikla převedením již existujícího syžetu (Niny Sadur) z povídkové formy do formy rozhlasové hry. Práce si všímá významových změn, ke kterým transformací žánru dochází. Dále věnuje pozornost kritické diskuzi, která byla r. 2003 opublikována pod názvem Who Is the Cute Little Redhead a zabývá se možnými významovými rovinami povídky/rozhlasové hry. Kromě analýz dvou konkrétních her bakalářská práce shrnuje dostupnou sekundární literaturu a vymezuje těžiště zájmu badatelů. V práci jsou uvedeny základní životopisné údaje Niny Sadur, chronologický výčet jejích děl, je zde zmíněna problematika se zařazením autorky do některého z literárních proudů objevujících se v Rusku od konce 70. let.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.